קרינה ממיקרוגל – מיתוסים ואמיתות

עם עידן האינטרנט, בו נהוג לשתף מידע בציבור, אתם עלולים להיחשף לכמות רבה של חצאי אמיתות וסילופים מדעיים דווקא ממי שאתם מחשיבים חכמים או מקובלים בחברה, שניתן לסמוך על מילתם.

לכן, אל תקשיבו למובילי דעה ואל תסתמכו על בלוג כזה או אחר. רק עם חומרים מדעיים ועובדות הנוגעות למכשיר המיקרוגל ניתן לקבל החלטות אמתיות בנוגע לתחזוקת המכשיר וההגנה מפני הקרינה שלו.

להלן אסופות של טענות שסביר כי שמעתם מההורים הילדים או החברים שלכם, והמענה שלנו כחברת מומחים לבדיקת קרינה.

[elementor-template id=”1324″]

קרינה ממיקרוגל מוציאה מהאוכל וויטמינים החיוניים לגוף האדם

לא נכון בעליל, ההיפך הוא הנכון: חימום במיקרוגל הוא החימום הבריא והשומר ביותר על איכות האוכל ממש כמו מצבו הקודם בעת כניסתו למכשיר.

לעומת זאת, חימום עם כיריים חשמליים, גז, או טוסטר הוא חימום שיש בו כדי להזיק לאיכות המזון, אולם גם שם – לא בממדים שכדאי לפתוח דיון עליהם.

בשורה התחתונה: מיקרוגל הוא אמצעי החימום ששומר על מרקם המזון שלכם בצורה הכי אופטימלית על אף שהוא עובד עם קרינה.

קרינה ממיקרוגל מופרשת החוצה ולכן אסור לעמוד לידו 

לא נכון בעליל, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, שהוא זה שאמון על ייצור המיקרוגל בשל היותו המצאה אמריקאית, מעולם לא אישר שום מכשיר חשמלי העוסק בחימום מזון אשר מפריש קרינה החוצה.

קרינת מיקרוגל מופרשת רק בתוך המכשיר, מה שאומר שהסיכוי היחיד להיחשף אל קרינה ממיקרוגל הוא כאשר נשברה לכם הדלת שלו, ואז אנו מדגישים שיש להימנע משימוש במכשיר זה, ולהשליכו לפח האשפה או אתר המחזור בהקדם.

קרינת מיקרוגל

קרינה ממיקרוגל מחממת את כוס המים או הקפה עד כדי סיכון לדליפה

נכון. אנו ממליצים לבצע חימום במיקרוגל לצורך חימום כוס מים או קפה רק כמוצא אחרון, אם למשל חיממתם מים בקומקום,מזגתם את הקפה והוא חיכה להתקרר.

גם אז, עשו זאת בצורה מדודה, בחרו בטמפרטורה נמוכה, ובכל מקרה אל תחממו יותר מ– 30-60 שניות, אחרת יש סיכון שהנוזל ידלוף מהכוס.

קרינה ממיקרוגל פוגעת באוכל ואם הוא מחומם בכלי פלסטיק זה שילוב מסוכן

לא נכון חלקית, הטענה היא שהשילוב של פלסטיק עם קרינה ממיקרוגל עלול לשחרר דיוקסינים מסרטנים. יחד עם זאת, כמותם כפי שנמדדה במעט המחקרים שנעשו בנושא זעירה מאד ואין בה כדי לגרום לעיוות תאי בגוף האדם ומשם לסרטן.

יחד עם זאת, כמות המחקרים הכוללת שנעשו בנושא אינה רבה, ולכן היינו ממליצים לשים נייר פרגמנט או נייר אפייה על צלחת הפלסטיק, ועליו את המזון לפני חימום במיקרוגל.

קרינת מיקרוגל עלולה לגרום לסרטן

לא נכון. חשיפה כבירה לקרינת מיקרוגל יכולה לגרום מקסימום לחוסר פוריות זמנית בגוף האדם, קטרקט, ולעתים גם לכוויות.

קרינה ממיקרוגל

יחד עם זאת, זה לא קורה כאשר מדובר בחשיפה רגעית אלא רק בחשיפה מאד גדולה, שהיא הרבה יותר גדולה אפילו מזו שמותר ליצרני התנורים לפלוט במכשירים שהם מייצרים.

קרינה ממיקרוגל פוגעת בקוצב לב אלקטרוני

היה בעבר נכון. החל מ1980 יוצרו קוצבי לב, שעדיין מיוצרים, בעלי מנגנון למניעת רעש אלקטרוני כולל הפרעות מהמיקרוגל.

א.מ.נ בדיקות קרינה בבית ובחוץ

חברת א.מ.נ הנה בית מומחים לייעוץ ובדיקות בנושא קרינות מכל הסוגים. החברה מבצעת בדיקות קרינה לפי הזמנה ומכינה דוח ממצאים עבור הלקוחות שהזמינו עבודות אלו – ליישום צעדים בשטח להקטנת רף הקרינה.

הזמנת בדיקת קרינה מחברת א.מ.נ מומלצת ליישום בכל עת בו לדעתכם מתעורר חשד לפליטת קרינה מכל סוג.

למידע וייעוץ על קרינה ממיקרוגל, קרינה בלתי מייננת, קרינה אלקטרומגנטית, ועוד – פנו אלינו!