בדיקה של גז ראדון

לא ניתן לראות אותו, להרגיש אותו, להריח אותו אך ריכוז גבוה של גז ראדון מסכן את בריאות השוהים במבנה ומקום העבודה ועלול לגרום לסרטן ריאות.

בכל בית, אפילו המאוורר ביותר, קיים ראדון, כיוון שכל סוג קרקע וחומר בנייה המכיל אדמה פולט ראדון.

להזמנת בדיקת קרינה וגז ראדון
ניתן ליצור קשר דרך הטופס הבא
או בטלפון: 09-7439917

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

ככלל, ריכוז הראדון בבתים, יחסית לאוויר הפתוח, הנו גבוה יותר בגלל רמת אוורור נמוכה יותר. בדיקת גז ראדון בממ”ד חשובה באופן מיוחד, שכן גז ראדון בממ”ד היא תופעה שכיחה.

את הראדון ניתן למדוד באמצעות גלאים מיוחדים באמצעות בדיקת ראדון קצרת טווח וארוכת טווח. רק בדיקות אלו על ידי גורם מוסמך מטעם המשרד להגנת הסביבה יכולות לתת אומדן בדבר הימצאות הראדון במבנה.

“לפי סקר שערך המשרד להגנת הסביבה – בירושלים, מעלה אדומים, ערד וכרמיאל קיים סיכון רב יותר להימצאות ראדון במבנים לפני ואחרי בנייה”

סוגי בדיקות גז ראדון

כאמור, ישנם מספר סוגי בדיקות ראדון, המחולקים על פי רוב בהתאמה למשך הבדיקה של גז ראדון. לכל אחת מהבדיקות מאפיינים משלה, וכן יתרונות והגבלות משלה.

בדיקת גז ראדון קצרת טווח, (משך הבדיקה 3-7 ימים)בדיקה של גז ראדון

מטרתה של בדיקה של גז ראדון זו היא לגלות בזמן קצר האם יש ריכוז ראדון גבוה במבנה והאם מקור הראדון הוא מהאדמה או מחומרי הבנייה.

בדיקה זו מומלצת לפני רכישה או השכרה של דירה, משרד, מחסן. בדירות חדשות הקבלן מחויב לבצע בדיקה קצרה לפני קבלת אישור אכלוס (טופס 4).

בדיקת גז ראדון ארוכת טווח, (משך הבדיקה 360 – 90 יום)

מטרתה של בדיקה של גז ראדון זו היא לבדוק את ריכוז הראדון הממוצע בזמן ארוך – ולקבל אינפורמציה מהו ריכוז הראדון שנשאר בחדר כאשר מאווררים אותו ומהי החשיפה בפועל של הדיירים במבנה לראדון.

בדיקה זו מומלצת לביצוע כאשר ריכוז הראדון שנמדד בבדיקה קצרה הוא גבולי.

בדיקת ראדון קצרה וארוכת טווח באמצעות גלאי אלקטרט

גלאי זה הוא אינטגרטור אמיתי, והוא מודד את ריכוז הראדון הממוצע.

בשיטה זו חושפים לאוויר לוחית פלסטית הטעונה חשמל סטטי הגורם לפוטנציאל חשמלי של 600-700 וולט על פני הלוחית. חשיפת הלוחית לאוויר המכיל ראדון גורמת לכך שהיונים הנוצרים באוויר כתוצאה ממעבר חלקיקי האלפא הנפלטים מהראדון ופוגעים בלוחית, ינטרלו חלק מהמטען החשמלי.

משך זמן מדידה קצרת טווח יהיה 3 -7 ימים ומדידה ארוכת טווח יהיה 90 – 360 יום.

בדיקת גז ראדון ארוכת טווח – מארז פחם פעיל:

בדיקת ראדון קצרת טווח – מארז פחם פעיל (charcoal canister):

גלאי זה רגיש ללחות. בשיטה זו מתבצעת ספיחת גז הראדון לגרגרי פחם פעיל הארוזים בקופסה קטנה. הגלאי מתבסס על תכונתו של הפחם הפעיל ,לספוח אליו גזים. המארז מוצב במקום המדידה והפחם הפעיל נחשף לאוויר למשך   3-7 ימים.

בדיקת גז ראדון בעזרת גלאי רציף (CRM)

גלאי זה משמש לבדיקת מיקום של חדירת הראדון למבנה, האם מקור הראדון הוא מהאדמה או מחומרי הבנייה? גלאי זה ממצע את ריכוז הראדון כל שעה ומספק גרף עם התפלגות התוצאות ביממה. בעזרת גלאי זה ניתן לגלות את השינויים של ריכוז הראדון במשך היממה, ובמשך ימים וחודשים.

בדיקת ראדון באמצעות גלאי Alpha-Track

הגלאי מודד את ריכוז הראדון הממוצע לפי עקבות גרעיניים. שיטה זו מבוססת על חשיפתן של לוחיות פלסטיות (העשויות, למשל, מפולימר הידוע בשם – Poly AllylDiglicol Carbonate והמכונה (CR-39 לאוויר.

פגיעותיהם של חלקיקי האלפא הנפלטים מגז הראדון ובנותיו בלוחיות אלו, הורסות את המבנה הפולימרי באזור הפגיעה. הרס זה מתבטא בירידה בעמידותם של אזורים אלו באיכול (כימי או אלקטרו כימי).

משך זמן המדידה הוא 90-360 יום.

בדיקה קצרת טווח כיצד בודקים?

עורכים את המדידה כשהדלתות והחלונות סגורים בכל זמן הבדיקה. במהלך בדיקת גז ראדון מניחים את הגלאי בגובה של 1 עד 1.5 מטר מעל הרצפה, כאשר טווח הכיסוי שלו הוא עד 40 מ”ר.

אין מניחים את הגלאי בקרבת דלתות, חלונות, מערכות חימום או מיזוג אוויר. את קולט הראדון אין מניחים בחדרי אמבטיה או חדרי כביסה. החל מרגע פתיחת הגלאי מתחיל זמן החשיפה, הנמדד עד לרגע סגירתו.

בדיקה ארוכת טווח כיצד בודקים?

את המדידה עורכים כשהדלתות והחלונות פתוחים לסירוגין. הגלאי מונח בגובה של 1 עד 2 מטרים מעל לרצפה, כאשר אטטי הכיסוי שלו הוא עד 40 מ”ר. אין מניחים את הגלאי בקרבת דלתות, חלונות, מערכות חימום או מיזוג אוויר.

את קולט הראדון אין מניחים בחדרי אמבטיה או חדרי כביסה. החל מרגע פתיחת הגלאי, מתחיל זמן החשיפה, הנמדד עד לרגע סגירתו.

דו”ח מפורט בעל תוקף משפטי לאחר פענוח תוצאות הבדיקה

בדיקת גז ראדון

לאחר איסוף גלאי הבדיקה, א.מ.נ. תפענח את תוצאות הבדיקה ותספק ללקוח דו”ח רשמי מפורט אודות רמת הראדון במבנה הנבדק. הגלאים מפוענחים במעבדת החברה המוסמכת מטעם המשרד להגנת הסביבה.

בא.מ.נ. מבינים את החשיבות שלך לדעת כל שניתן אודות החשיפה וריכוז הראדון בביתך ומקום עבודתך. אנחנו מעמידים שורת מומחים בעלי וותק וניסיון בתחום הראדון והקרינה אשר יספקו הסבר וייעוץ אודות תוצאות הבדיקה, השלכות, מסקנות ופתרונות מוצעים בהתחשב בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה.

וותק וניסיון רב שנים בבדיקות ופתרונות גז ראדון

א.מ.נ. המכון לבדיקות קרינה הינה החברה המובילה בישראל ובעלת וותק של למעלה מ-20 שנה למדידות ופתרונות גז ראדון. טיפלנו באלפי לקוחות, מוסדות חינוך, מוסדות ממשלתיים וחברות גדולות.

א.מ.נ. מוסמכת מטעם המשרד להגנת הסביבה ובעלת היתר מטעם הממונה על הקרינה למתן שירותי בדיקות ופתרונות גז ראדון (לצפייה ברשיונות החברה לחץ כאן).

בדיקות גז ראדון מבוצעות באמצעות גלאים המתקדמים והאמינים ביותר בתחום המאושרים לפי תקן ה- EPA (הסוכנות להגנה מקרינה בארה”ב), ולפי התקן הישראלי 4175 של המשרד להגנת הסביבה.

הגלאים מכויילים  בתדירות גבוהה וכך אנו מבטיחים שהתוצאות המתקבלות הינן האמינות ביותר.

התגלה גז ראדון ואנחנו בסכנה! מה עושים?

א.מ.נ. המכון לבדיקות קרינה בע”מ הינה המובילה בישראל בתחום הקרינה, ומספקת פתרונות לפני ואחרי בניה באמצעות מערכות מתקדמות ומתוחכמות.

יש לנו ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום, וצוותי החברה השלימו בהצלחה התקנת מערכות גז ראדון במוסדות חינוך, מבנים ממשלתיים, מפעלים, בתים פרטיים ועוד.

הפתרונות שאנו מציעים הינם מהמתקדמים בישראל – המומחיות והניסיון שלנו מבטיחים ללקוחותינו הצלחה בטוחה במיגון מגז הראדון.

עוד יכול לעניין אתכם: