הכל על בדיקת קרינה בבית

המילה ‘קרינה’ נשמעת מפחידה – אולי מעצם שמה ואולי משום שכך הרגילו אותנו: לקרינה יש השפעות שונות על הגוף, בייחוד כשמדובר בקרינה מייננת (לדוגמה: כזו הנפלטת במהלך צילום רנטגן), אך גם קרינה בלתי מייננת – כזו הנפלטת ממכשירי החשמל שלנו ולמעשה אינה נראית לעין – יכולה, לפי ההערכות, להזיק.

לכן כיום, כמעט בכל בית בישראל ובעולם, כדאי לבדוק את רמת הקרינה בעזרת בדיקת קרינה בבית: זו הבדיקה שתבהיר לכם בדיוק כמה קרינה נפלטת סביבכם ובסביבתכם.

להזמנת בדיקת קרינה וגז ראדון
ניתן ליצור קשר דרך הטופס הבא
או בטלפון: 09-7439917

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כל מכשיר חשמלי פולט קרינה

בדיקת קרינה בביתאם היה לכם ספק עד עכשיו, הגיע הזמן להגיד זאת בצורה הברורה ביותר: כל מכשיר חשמלי באשר הוא, פולט קרינה ברמה מסוימת.

המיקרוגל שלכם פולט קרינה והרבה ממנה (בעיקר כאשר הוא פועל); המקרר שלכם פולט קרינה; מכונת הכביסה והמייבש – גם הם; המחשב, הראוטר כמובן – ומה לא.

במילים אחרות, אם חשבתם עד היום שהסכנה היחידה מקרינה היא מהטלפון הנייד שלכם, עליכם לשנות את החשיבה.

כל פריט שיש סביבכם אשר פועל על חשמל, פולט קרינה בלתי מייננת ברמה כזו או אחרת.

העובדה הזו מבהירה מדוע חשוב כל כך היום לבצע בדיקת קרינה בבית: בכל רחבי הבית ישנם מכשירי חשמל, ואם ברצוננו לשהות כמה שיותר רחוק ממקורות הפולטים קרינה, עלינו לברר מהיכן נפלטת הקרינה הכי חזקה.

יכול להיות שבדיקת קרינה מדויקת, בעזרת מכשור מתקדם כמו שמחזיקה חברת א.מ.נ. תגרום לשינוי של ממש במראה הבית ובמקומות שבהם נמצאים המכשירים המקרינים – כדי להרחיקם מאיתנו.

בדיקת קרינה בבית היא בדיקה שנעשית בעזרת מכשירים מיוחדים, אשר מודדים את עוצמתה. עוצמת הקרינה נמדדת בוואטים, לפי ההספק או צפיפות ההספק שלה.

המכשירים קולטים את הקרינה הבלתי מייננת ומציגים, בצורה ברורה ופשוטה, את רמת הקרינה הנפלטת ליד מכשיר מסוים וממנו, או את רמת הקרינה בנקודה מסוימת בבית (לדוגמה: באמצע הסלון).

לחברת א.מ.נ. ניסיון של שנים בתחום בדיקות הקרינה, מה שאיִפשר להם להצטייד עם השנים במכשור מהמתקדמים ביותר שיש כיום, כדי לספק את התוצאות המדויקות ביותר.

בעזרתם ובעזרת הידע שבו הם מחזיקים, תוכלו לדעת בדיוק מה מצבכם ומה יש לבצע כדי להפחית עד למינימום את הקרינה הנפלטת בבית.

בדיקת קרינה בבית – שאלות ותשובות

מהי קרינה בלתי מייננת?

קרינה בלתי נראית שעוצמתה לא גבוהה מספיק כדי לשנות את מבנה האטומים (כלומר, ליינן אותם).

האם קרינה בלתי מייננת מזיקה?

נכון להיום עדיין לא פורסמה קביעה נחרצת בנושא, אך על פי כל המידע שהצטבר בנושא עד היום, הקרינה הבלתי מייננת עשויה להזיק לגוף, אף על פי שעוצמתה נמוכה.

ישנם מכשירי חשמל שפולטים קרינה יותר מאחרים?

כמובן. רמות פליטת הקרינה משתנות בין מכשיר למכשיר – אך לעיתים מפתיע לגלות כי דווקא מכשירים ‘תמימים’ פולטים קרינה רבה. כדי לדעת בדיוק כמה קרינה פולט כל מכשיר, יש לבצע בדיקת קרינה בבית.

מה מומלץ לעשות אם אני חושש שיש קרינה רבה בבית שלי?

ראשית, מומלץ להרחיק מחדרי השינה כל מכשיר חשמלי שאינו חיוני. שנית, כדאי להיפטר ממכשירי חשמל ישנים (שרובם פולטים יותר קרינה ממכשירים חדשים). שלישית, יש לבצע בדיקת קרינה בבית כדי לאתר את המקורות אשר פולטים קרינה ברמה הגבוהה ביותר.

האם בדיקות הקרינה שנעשות בבית מאושרות על ידי המשרד להגנת הסביבה?

בוודאי – אך חשוב כמובן לוודא זאת עם החברה המבצעת טרם הזמנת הבדיקה. המשרד להגנת הסביבה נוקט בגישה של זהירות מונעת בכל הנוגע לקרינה בלתי מייננת, ולכן מעודד בדיקות קרינה בבית. המשרד אף מפעיל קורסים המסמיכים את בוגריהם לבצע בדיקות קרינה מקצועיות.

מעוניינים בפרטים נוספים לגבי בדיקת קרינה בבית? לחצו כאן