קרינה מקווי מתח גבוה

קרינה מקווי מתח גבוה

ההשפעות הבריאותיות של קווי מתח גבוה ושנאים, על אוכלוסייה הנמצאת בקרבתם, מהווה נושא למחקר בעיקר באמצעות סקרים אפידמיולוגים.

על הקשר בין קרינה מקווי מתח גבוה ובין הבריאות שלנו

מחקרים שנעשו על חשיפה לשדות ELF הנוצרים מקווי מתח גבוה, מצביעים על אפשרות של קיום השפעות בלתי רצויות על הבריאות. לפני כשנתיים הארגון הבינלאומי לחקר הסרטן IARC)) קבע כי מתקני חשמל החושפים את הציבור לאורך זמן לשדה מגנטי ממוצע (על פני 24 שעות), העולה על 2 מיליגאוס הינם “גורם אפשרי לסרטן”  (Possible Carcinogenic). המסקנה: סכנה! להכרזה זו הייתה חשיבות עצומה, משום שהיא פרצה את סכר ההתעלמות ממחקרים רבים שמסקנתם אחת – קרינה אלקטרומגנטית מסוכנת לבני אדם. הרעש העצום שעוררה ההכרזה נבע בעיקר מהעובדה שברוב מדינות המערב התקנים לקרינה אלקטרומגנטית עדיין מיושנים ועומדים על 1000מיליגאוס. בעקבות המחקרים המדעיים החדשים, שתוצאותיהם מצביעות על אפשרות של קיום השפעות בלתי רצויות על הבריאות גם ברמות הנמוכות מ- 1000 מיליגאוס, ובהתבסס על התקנים הקיימים במדינות מפותחות, ממליץ המשרד להגנת הסביבה הישראלי כי מתקני חשמל יתוכננו ויופעלו בהתאם לעקרון הזהירות המונעת, לשם הפחתה ככל האפשר של השדות המגנטיים אליהם נחשף הציבור ממרכיבים השונים של רשת החשמל.

להזמנת בדיקת קרינה וגז ראדון
ניתן ליצור קשר דרך הטופס הבא
או בטלפון: 09-7439917

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מחקרים בנושא קרינה מקווי מתח גבוה

במחקרים רבים שנערכו בתנאים שונים ובמדינות שונות, הצטברה לדברי מומחים לקרינה “עדות כזו שכבר לא ניתן להתעלם ממנה”, כי קווי חשמל מעלים את הסיכון ללקות בסרטן. עורך המחקר בבריטניה עוד לא בטוח לגמרי במסקנותיו, אך הממצאים הראשוניים שהועלו מפחידים: נמצא כי ילדים הגרים סמוך לקווי חשמל של מתח גבוה, חשופים יותר לסיכון לחלות בסרטן ונמצאים בסיכון כפול מאחרים.

קרינה מקווי מתח גבוה = סכנה לילדים!

המחקר עקב אחר ילדים המתגוררים במרחק של 100מטר מכבלי חשמל של מתח גבוה ומצא כי ילדים אלו סבלו יותר מלוקמיה, כך דווח בעיתון הטיימס. במשך שבע שנים נבדקו 70,000 ילדים מתחת לגיל 15, מחציתם חולי סרטן, כחלק ממחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד על-ידי קבוצת מחקר לסרטן בילדים. החוקרים הגיעו למסקנה כי בקרב מספר קטן של ילדים, מתח גבוה של חשמל היווה גורם להתפתחות מחלת הסרטן ממנה סבלו. כמו כן, מספר מחקרים שנעשו בעבר הראו כי קיים קשר בין סוגים של שדות אלקטרומגנטיים ובין עלייה בסיכון לחלות בלוקמיה אצל ילדים. ד”ר ג’רלד דרפר, שהוביל את המחקר, אמר כי למרות שהמחקר הראה כי קווי החשמל עלולים להילקח בחשבון ב-20 עד 30 מתוך 500 מקרים של לוקמיה אצל ילדים בכל שנה, עבודתו הצביעה על מספר קטן הרבה יותר. “הממצאים היו הפתעה, הם גרמו לנו לרצות להבין את הסיבות לתוצאות אלו, ולבדוק האם קווי החשמל הם האשמים. אך אני בהחלט חש כי לא הוכחנו עדיין בצורה משכנעת כי זהו המקרה. שיעור נמוך מאד של ילדים נולדו או התגוררו ליד קווי חשמל, מהם רבים יותר פיתחו לוקמיה בקבוצת המדגם שלנו”. בדיקות קרינה אלקטרומגנטיות מקווי מתח גבוה (ELF) א.מ.נ – המכון לבדיקות קרינה ובריאות סביבתית בע”מ, מהחברות הוותיקות והמנוסות בארץ בתחום, נוסד בשנת 1990 ונמצאת בבעלות פרטית. החברה מוסמכת לבצע בדיקות קרינה על פי חוק ועומדת בדרישות התקן הישראלי והבינלאומי ת”י ISO 9001:2000. החברה וכן מנהליה חברים באגודה להגנה מקרינה הישראלי.

איך מתבצעות הבדיקות?

קיימים שני סוגי בדיקות: רגעית ורציפה. בדיקת קרינה רגעית מתבצעת בסריקה מהירה בחדרים ומטרתה מיפוי מהיר של רמת הקרינה בכל החדרים במבנה. בדיקת קרינה רציפה מהווה שלב המשך, והיא מתבצעת במקומות שבהם רמת הקרינה שנמדדה בבדיקה הרגעית היא גבולית. מטרת הבדיקה היא לקבל אומדן של הקרינה בשעות העומס ובשעות שפל. רמת הקרינה הממוצעת הנבדקת על פני 24 שעות מאפשרת קבלת החלטות אם הערכים שנמדדו הינם תקינים.

בדיקת קרינה רגעית

  • את הבדיקה עורכים בכל החדרים במבנה, תוך סריקת כל החדרים ביסודיות.
  • גובה המדידה הוא 1 מטר מהרצפה בלבד.
  • חשוב לדעת כי קיים הבדל פי 2 ואף יותר לכל כיוון בין שעות הערב (כאשר צריכת החשמל גבוהה) ובין שעות היום (כאשר צריכת החשמל נמוכה), לכן כאשר הזרם ישתנה, בהתאם לכך גם רמת הקרינה תעלה, ולכן בנוסף לבדיקה בשטח, יש לערוך סימולציה (נרמול) ואנליזה ממוחשבת באמצעות תוכנה לחישוב קרינה משדות מגנטיים. נרמול התוצאות  מאפשר לחשב את העלייה הצפויה ברמת הקרינה בשעות הערב לעומת התוצאות שנמדדו ביום.

בדיקת קרינה רציפה

  1. מכשיר המדידה מוצב בחדר שבו התקבלה תוצאה גבוהה שנמדדה בבדיקה הרגעית.
  2. בכל 15 דקות מתבצעת בדיקה, והמכשיר אוגר את הנתונים במשך 24 שעות רצופות.
  3. בתום הבדיקה מתבצעת אנליזה לתוצאות שנרשמו.

למה דווקא א.מ.נ?

לחברה ניסיון רב בביצוע פרויקטים גדולים, תוך שימוש בציוד המדידה הטוב והמתקדם ביותר. מכשירי הבדיקה חדישים, דיגיטליים ומתקדמים, המאפשרים מדידה מדויקת ויעילה. מדידות איכותיות מחייבות ציוד איכותי! כל הציוד והמכשירים שברשותנו הינם רגישים ביותר דיגיטליים המכסים טווח תדרים רחב. מכשירי הבדיקה נבדקים ומכוילים אחת לשנה על ידי גורמים מורשים ומוסמכים. כל הציוד שבשימוש המכון עובר בדיקות ואישורים של הממונה על הקרינה במשרד להגנת הסביבה  הישראלי. יעילותם של הציוד והחומרים שברשותנו הוכחה באלפי מקרים ברחבי העולם, ובעזרתם אנחנו מבצעים מדי יום בדיקות אפקטיביות ומדוייקות של קרינה ברחבי הארץ.

הכל ממוחשב

כל ממצאי הבדיקות שלנו נאספים לדו”ח ממוחשב הכולל את תוצאות המדידה, מסקנות והמלצות, שמבוססות על התקן הבינלאומי המחמיר של ארגון הבריאות העולמי ICNIRO ועל ההנחיות העדכניות שהוציא המשרד לאיכות הסביבה. כל דוחות הבדיקה שלנו נמצאים תחת מעקב קבוע של החברה, כאשר בודק קרינה מוסמך בודק את הדוחות ומעבירם ללקוחות לאחר בדיקת הנתונים. תוצאות הבדיקות נאגרות במחשבי החברה ומאפשרות מעקב רב שנתי הדוק לאור שינויים שחלים במגמות הקרינה ושינויים סביבתיים אחרים.

מקצוענות ללא פשרות

המשרד להגנת הסביבה מסמיך מודדי קרינה על ידי היתר למתן שירות, הניתן מכוח חוק הקרינה הבלתי מייננת. בחברת א.מ.נ הבדיקות מבוצעות ע”י מהנדסים, בודקים מוסמכים לבדיקות קרינה מקצועיים ומנוסים מאוד, בעלי היתר מהמשרד לאיכות הסביבה, המחזיקים ברישיון בר תוקף לביצוע המדידות. הנסיון הרב והידע המקצועי מאפשרים לנו לספק פתרונות חדישים, ייחודיים ואמינים לכל לקוח.

הניסיון מדבר בעד עצמו

הניסיון הרב וההצלחה בביצוע עבודות מיגון קרינה אלקטרומגנטית שביצענו במהלך השנים בחברות היי–טק, משרד הביטחון, מפעלים, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור ולקוחות פרטיים, הם שהפכו את א.מ.נ. למובילה בתחומה.