מאמר על קרינה ממיקרוגל

קרינה ממיקרוגל

 

אפקט החימום של מיקרוגל הוא על ידי קרינה בלתי מייננת. תנורי המיקרוגל פועלים בגלי רדיו בתדר 2450 מגה- רץ ובעצמה של מאות ואטים כשהתנור סגור. הסיכון העלול לנבוע מהמכשיר הוא שבשל פגם כל שהוא תדלוף החוצה חלק מהקרינה. במקרים חמורים וקיצוניים חשיפה לקרינה עלולה לגרום לשורה של תופעות כגון: פגיעה בראייה, כוויות בעור, פגיעה בפוריות ובמערכת העצבים. אולם אלה מקרים נדירים ביותר.בכל מקרה חשוב ומומלץ לשמור על מרחק בטיחות בזמן פעולת המכשיר ולא להסתכל אל תוכו בזמן שהוא עובד.

 

[elementor-template id=”1324″]

 

בדיקה מומלצת

אף שמכשירי המיקרוגל הפועלים באופן תקין לא אמורים להוות מקור סכנה לקרינה, כדאי לבצע בדיקת קרינה אחת בשנה או על מנת להסיר ספק ולשלול חשד לקיומה במקרים הבאים:

  1. פגם כל שהוא בחלונית המכשיר
  2. היווצרות סימני חלודה על המכשיר.
  3. כאשר המכשיר נפל או נפגע באופן אחר.
  4. כאשר המכשיר ישן

 

בדיקה מקצועית

על מנת לוודא כי הבדיקה של קרינה ממיקרוגל אמינה ואפקטיבית חשוב לבחור חברה מקצועית ומנוסה, שמעסיקה אנשי מקצוע מוסמכים מטעם המשרד להגנת הסביבה ומשתמשת בציוד מתקדם ומשוכלל המהווה ערובה לאמינות ולדיוק התוצאות.

אחד היתרונות של הלקוח בשכירת שירותיה לש חברת א.מ.נ, המכון לבדיקות קרינה ובריאות סביבתית בע”מ, הוא בקבלת דוח בדיקה ממוחשב ומפורט הכולל לא רק את התוצאות המדויקות של הבדיקה אלא המלצות שונות להתקנת מיגון לקרינה,המלצות כיצד למנוע את הקרינה במידה שהיא נמצאת מעל לתקן. כמו כן החברה מקיימת מעקב רב שנתי ויכולה להצביע על שינויים שחלים במגמות הקרינה של המכשיר כמו גם בשינויים סביבתיים שמשפיעים על רמת הקרינה. החברה מספקת ללקוחותיה ייעוץ וכלים להפחתת רמת החשיפה לקרינה על מנת לשמור על בריאותם.

לא מהמרים, לא לוקחים סיכונים

יותר מאשר בתחומים רבים אחרים, חשובים ככל שהם, יש חשיבות מכרעת למקצועיות ולאמינות החברה המבצעת בדיקת קרינה. חברה המצוידת בכל תווי תקן איכות ובטיחות מקומיים ובינלאומיים, המשתמשת במכשירי מדידה (המכוילים מדי שנה על ידי גורמים מקצועים מוסמכים) ובחומרים מהטובים בעולם, המאושרים לשימוש על ידי הסוכנות האמריקנית לאיכות הסביבה (EPA) מבצעת בדיקות שגרתיות של מכשירים בעלי פוטנציאל פליטת קרינה בכלל ומיקרוגלים בפרט. הואיל ופוטנציאל הנזק העלול להיגרם מקרינה הוא רב, חשוב לבצע בדיקה רק על ידי חברה שתוצאות בדיקותיה המדויקות מאפשרים לאנשים לישון בשקט בידיעה כי המכשירים תקינים ואינם פולטים קרינה.

שימוש בטיחותי

תקינות הדלת היא תנאי הכרחי לבטיחות המכשיר, לכן יש להימנע משימוש בו אם וכאשר היא נסדקת. אפילו מנהל המזון והתרופות האמריקני מתיר דליפה בשיעור מסוים, שהוא ברמה נמוכה באופן משמעותי מהרמה שידועה כגורמת נזק, אבל בכל מקרה רק חשיפה לרמה גבוה מאוד של קרינה עלולה לגרום נזק. כאשר מיקרוגל פועל באופן תקין וכאשר בדיקה שנתית מראה תוצאות טובות ותקינות עין אל חשש מקיומה של סכנת קרינה. חשוב להקפיד על הפעלת המכשיר באופן זהיר ובטיחותי לחמם רק במידה ובפרק הזמן הנדרש לחימום המזון. חשוב לקרוא היטב את הוראות ההפעלה ולנהוג לפיהן. חשוב ומומלץ לרשום בלוח השנה שלכם מועד קבוע לביצוע הזמנת בדיקת מיקרוגל, ודאי אם אתם מרבים להשתמש במכשיר.