מיגון קרינה

מיגון קרינה

שירותי מיגון קרינה – א.מ.נ. מכופפת את הקרינה

להזמנת בדיקת קרינה וגז ראדון
ניתן ליצור קשר דרך הטופס הבא
או בטלפון: 09-7439917

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

א.מ.נ. בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום מיגון קרינה אלקטרומגנטית, מציעה פתרונות מיגון קרינה מתקדמים החל משלב התכנון ועד לשלב הסופי של התקנת המערכת.
תכנון המערכת והתקנתה דורשים ידע וניסיון רב בתחום כדי להגיע לתוצאות מקסימליות והורדת רמת הקרינה.

א.מ.נ. מציעה ליווי מלא של הפרויקט ומבצעת באופן עצמאי את פרויקט המיגון החל מתכנון ההנדסי של המפרט הטכני, עיצוב המערכת והתאמתה, התקנתה במבנה ולבסוף בדיקות הקרינה.

הגנה נגד קרינה: שירותי מיגון הקרינה שאנחנו מציעים:

תדר החשמל (EMI) – מיגון חדרי שנאים, ארונות חשמל, לוחות חשמל, קווי מתח גבוהמיגון קרינה

תדר הרדיו (RFI) – חדרי MRI, אנטנות סלולריות, מתקני שידור, מתקני הקלטה ועוד
תדר X-Ray (רנטגן) – חדרי רנטגן

אומדן קרינה (סימולציה) מתדר החשמל והרדיו RF,ELF

א.מ.נ. מציעה שירותי אומדן קרינה מתדר הרדיו והחשמל (RF,ELF)  לפרויקטים העתידים להיבנות בסמוך למקורות קרינה: ארונות חשמל, קווי מתח גבוה, אנטנות סלולריות וחדרי שנאים
קבלת היתר הקמה והיתר הפעלה למתקני חשמל – בהתאם לחוק הקרינה הבלתי מייננת מחייב המשרד להגנת הסביבה לבצע בדיקת קרינה אלקטרומגנטית ולוודא כי התקנת המתקן החשמלי לא תפלוט קרינה אלקטרומגנטית ותסכן את הציבור.
א.מ.נ. מספקת שירותי אומדן קרינה לכל המגזרים ומשתמשת בתוכנות מתקדמות לחיזוי קרינה והגנה נגד קרינה.

איכות ללא פשרות

הניסיון הרב שנצבר עם השנים (למעלה מ-20 שנה) ומערכות מיגון שהותקנו בהצלחה – אימצנו את הגישה שעל איכות לא מתפשרים.

מדיניות החברה היא להשתמש בחומרים מהאיכותיים והמובילים בעולם, בעלי תקן בינלאומי אשר מאפשרים לנו להגיע לתוצאות מקסימליות והצלחת פרויקט המיגון.
לאיכות וסוג החומר חשיבות מכרעת על תוצאות ואפקטיביות המיגון . א.מ.נ. משתמשת בחומרי מיגון מהאיכותיים בעולם בעלי חדירות מגנטית גבוהה (High Permeability).

שירותי המיגון

חטיבת המיגון של א.מ.נ. מספקת פתרונות מיגון קרינה לרשת החשמל, חדרי MRI, חדרי רנטגן, סיכוך חדרי ישיבות, חדרים שקטים, חדרים נקיים ועוד.

חומרי המיגון

איכות ללא פשרות – חומרי המיגון של א.מ.נ. בעלי תקן בינלאומי. רדיד ה – MuMetal בעל יכולת חדירות גבוהה מאוד (permeability) המאפשרת למנוע חדירתו.

חיזוי וסימולצית קרינה

תכנון מראש מונע קרינה מסוכנת – שירותי חיזוי וסימלצית קרינה מרשת החשמל ותדר הרדיו (ELF/RF) לפני קבלת היתר הקמה ו\או היתר בניה.

יועץ קרינה אלקטרומגנטית

לפני מיגון קרינה אלקטרומגנטית קודם נבין מהו שדה מגנטי?

כאשר מדברים על קרינה אלקטרומגנטית ממקורות חשמל ורדיו – מתכוונים להפרעה מהשדות המגנטיים של אותם מקורות.

את מקורות פולטי הקרינה אנו מסווגים לפי טווח התדרים שהם שייכים לו ואורך הגל האלקטרומגנטי.
את עוצמת התדר אנו מבטאים לפי הרצים (Hertz).

שמות התדרים ועוצמתם:

רשת החשמל ELF 0 Hz – 30 MHz – חדר שנאים, ארון חשמל, לוח חשמל, תעלות חשמל, פסי צבירה

רשת הרדיו RF 30 KHz – 100 GHz –  חדרי MRI, אנטנות סלולריות, מכשירי שידור וקליטה (טלוויזיה, אינטרנט)

קרינת רנטגן X-Ray – קרינה ממכשירי רנטגן רפואיים

הגנה נגד קרינה: מהו מיגון קרינה אלקטרומגנטית?

מדי יום ביומו כולנו נחשפים לכמות מסוימת של קרינה אלקטרומגנטית. קרינה זו נפלטת ממגוון רחב של מקורות, כשבין היתר מדובר בקווי מתח גבוה, מכשירים חשמליים לרבות מכשירים ביתיים, לוחות חשמל ועוד.

הקרינה האלקטרומגנטית נטולת ריח, צבע או טעם, אבל אנחנו חשופים אליה בכל מקום ובכל רגע נתון. בכל מקום שבו זורם חשמל, אם זה חיווט ביתי, כבלים, קווי מתח גבוה או מכשירי
חשמל ביתיים – סביב הזרם החשמלי נוצרים שדות אלקטרומגנטיים.

את עוצמת השדה מודדים ביחידות של מיליגאוס, כאשר מתחת לקווי מתח גבוה עוצמת השדה יכולה להגיע ל- 200 מיליגאוס, בקרבת מכשירים חשמליים כמו מכונת כביסה,

שואב אבק או מכונת גילוח השדות עשויים להגיע לעתים ליותר מ- 100 מיליגאוס ובאזורי מגורים לרוב השדות לא עולים על 0.7 מיליגאוס.

שדות אלו הנוצרים סביב לוחות חשמל, קווי מתח או שנאים, נקראים שדות ELF (Extremely Low Frequency) שכן הם מתאפיינים בתדרים מאוד נמוכים. למעשה ברוב העולם אספקת החשמל מבוצעת בתדר של 50 עד 60 הרץ או מחזורים לשנייה. ככל שמתרחקים מהמקור שמייצר את השדה העוצמה שלו פוחתת ובהתאמה, ככל שמתקרבים למקור, עוצמת השדה גוברת.

בנוסף לשדות שמקורם בקווי מתח גבוה או מכשירים חשמליים, חשוב להזכיר גם כן את הקרינה האלקטרומגנטית בתדרים הנעים בין עשרה קילוהרץ ועד 600 גיגאהרץ כשהכוונה היא כמובן לקרינה שמקורה בגלי הרדיו. תדרי הרדיו נפלטים למשל מאנטנות סלולריות, מתקני שידור של רדיו וטלוויזיה ועוד.

השפעת הקרינה האלקטרומגנטית על בריאות הציבור

הן קרינה שמקורה במערכות חשמליות והן קרינה שמקורה בגלי רדיו היא קרינה בלתי מייננת, כלומר קרינה אלקטרומגנטית שלא מסוגלת לתלוש אלקטרון ממולקולה או אטום. אמנם קרינה זו לא גורמת לנזקים הבריאותיים הנגרמים כתוצאה מחשיפה לקרינה מייננת, אך בכל זאת ישנם חוקרים הסבורים כי חשיפה לקרינה בלתי מייננת בעוצמה מסוימת ובמשך מספיק זמן, יכולה להוביל לתחלואה.יועץ קרינה אלקטרומגנטית

כבר בסוף שנות השבעים של המאה הקודמת, החלה להתפתח התעניינות בקרב הקהילה המדעית ובקרב אנשי בריאות הציבור בנושא הקשר שבין חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית והעלייה בסיכוי לתחלואה, כשבעיקר נבחן הקשר בין חשיפה לקרינה שמקורה בקווי מתח גבוה להתפתחות סרטן בילדים.

באופן כללי לפי הידע שנצבר עד כה, ילדים רגישים יותר באופן משמעותי לנזקי הקרינה האלקטרומגנטית ממבוגרים, בין היתר בשל העובדה שבתקופת הילדות מתרחשת פעילות מוגברת של חלוקת תאים, מכיוון שבסביבה נתונה ילדים סופגים יותר קרינה ממבוגרים ומשום שמערכת העצבים בתקופת הילדות נמצאת בשלבי הבשלה ולפיכך היא פגיעה יחסית.

בעשורים הבאים בוצעו מחקרים רבים בנושא מיגון קרינה אלקטרומגנטית, כאשר עד כה לא נמצאו הוכחות חד משמעיות לכך שחשיפה לקרינה אלקטרומגנטית, באופן יומיומי ברמה הנורמלית, מהווה גורם סיכון ודאי לסרטן.

יחד עם זאת, לפי עיקרון הזהירות המונעת, גם אם ההוכחות לקיומו של הקשר חלשות מאוד, עדיין חשוב להפחית כמה שרק ניתן, את החשיפה של הציבור לשדות שמקורם ברשת החשמל.

עיקרון זה הוא נר לרגליו של המשרד להגנת הסביבה. עדות לכך ניתן למצוא בעובדה שנכון להיום מדינת ישראל היא בין המדינות המחמירות ביותר בעולם בכל הקשור לנקיטת זהירות מונעת ולהגבלות חשיפה לשדות מגנטיים מרשת החשמל הארצית. זאת כפי שציינו, למרות שעדיין לא קיים קונצנזוס בנוגע לקשר האפשרי שבין חשיפה לשדות מגנטיים מרשת החשמל לבין העלייה בסיכון לסרטן.

כמובן שישנו חשש גם מפני ההשפעות השליליות של גלי הרדיו, כשבמחקרים שונים שנערכו בנושא זה, נמצא כי בקרב חובבי רדיו, שכיחות הלימפומה ועוד סוגים ספציפיים נוספים של גידולים סרטניים, גבוהה יותר מאשר באוכלוסייה הכללית.

מיגון קרינה פסיבי מול מיגון קרינה אקטיבי

בגדול ישנן שתי שיטות עיקריות שבהן נהוג להגן על בני אדם מפני השדות המגנטיים הנוצרים ברשת החשמל: מיגון קרינה אקטיבי ומיגון קרינה פסיבי. במאמר שלפניכם נעסוק במיגון קרינה פסיבי בלבד, אך חשוב להסביר ולו על
קצה המזלג את ההבדל המרכזי בין שני סוגי המיגון להלן:

  • מיגון קרינה פסיבי – המיגון הפסיבי לא משנה את עוצמת השדה המגנטי בצורה פעילה, אלא רק ממסך אותו, על ידי התקנת לוחות העשויים מחומרים מיוחדים יועץ קרינה אלקטרומגנטיתבין מקור השדה לאזור שעליו יש להגן. את מתקן המיגון ניתן להתקין על מקור השדה או לחילופין על המבנה או החדר שיש למגן.
  • מיגון קרינה אקטיבי – במקרה הזה נעשה שימוש בחיישנים רגישים הפועלים באזור שיש למגן באופן מתמיד. החיישנים מנטרים את העוצמה של השדה ללא הפסקה ומפעילים במידת הצורך שדה שווה בעוצמתו אך מנוגד בכיוונו לשדה המסוכן, בתוך השטח המוגן. מדובר במערכת חכמה המגיבה לשינויים בעוצמת השדה ביצירת שדה הפוך. שיטה זו כמעט שלא נמצאת בשימוש בישראל ורלוונטית רק למקרים שבהם לא ניתן לבצע מיגון פסיבי.

לפני שבוחנים את האפשרות למגן את האזור בצורה אקטיבית, חשוב לבדוק כי אכן כל האפשרויות הקיימות אינן רלוונטיות. הכוונה היא למשל לשינוי ייעוד המבנה ממבנה מגורים למבנה ללא אכלוס קבע, הגבלת הזרם בקו, הרחקת קו המתח העליון, העברת הקו בכבל תת קרקעי ועוד.

עיקרון הפעולה של מיגון פסיבי

השדות המגנטיים בתדר רשת החשמל בישראל (50 הרץ) לא נבלמים על ידי חומרי הבנייה המקובלים דוגמת הברזל, הגבס והבטון וזאת בניגוד לדעה הרווחת בקרב הציבור הרחב. אי לכך, על מנת למגן מבנה באופן פסיבי מפני קרינה אלקטרומגנטית, יש לעשות שימוש בחומרים שלא נמצאים בשימוש נפוץ בענף הבנייה. הכוונה היא לחומרים בעלי פרמביליות (חלחלות) מגנטית גבוהה כמו לדוגמה פלדת סיליקון וחומרים כמו אלומיניום ונחושת המתאפיינים במוליכות חשמלית גבוהה.

כמתואר בחוק לנץ, במוליך הממוקם בשדה אלקטרומגנטי דינמי, מתפתחים זרמים המחוללים שדה מגנטי המנוגד לשדה המקורי. לעומת זאת חומר בעל פרמביליות מגנטית, ייאלץ את קווי הכוח של השדה לעבור דרכו במקום בתווך שסביבו או מאחוריו, שכן הוא מהווה תווך עדיף לסגירה של לולאות קווי הכוח של השדה.

בדרך כלל יהיה צורך לעשות שימוש במספר חומרים ולמקם את אמצעי המיגון בצורה ספציפית, כאשר לרוב בצד הממוקם קרוב יותר למקור השדה תותקן השכבה המאופיינת במוליכות החשמלית הגבוהה ביותר, ואילו בצד המרוחק מהמקור תותקן השכבה המתאפיינת בפרמביליות המגנטית הגבוהה ביותר.

כמו כן ישנם כללי ברזל שיש לשמור עליהם כאשר מתכננים מערכת מיגון קרינה פסיבי. בין היתר חשוב להקפיד על כך שלא יישארו רווחים בין לוחות המיגון וזאת על מנת שלא לפגוע ביעילות המיגון ולא לגרום ל”בריחה” של שטף מגנטי ברווחים. עם זאת, ישנה חשיבות עליונה להתקין בידוד בין הלוחות על מנת למנוע תגובה בין החומרים השונים, שתוביל לשחיקה מואצת. שחיקה מואצת תוביל לפגיעה ביעילות הבידוד במהירות גבוהה יחסית.

זהו המקום לציין כי בניגוד למה שמצטייר מכל הכתוב לעיל, הרי שבדרך כלל עובייה של שכבת המיגון לא עולה על חמישה מילימטרים.

אילו אלמנטים משפיעים על רמת היעילות של המיגון הפסיבי?

שכבת המיגון מעוותת את השדה המגנטי ומכוונת אותו לאזורים אחרים מאלו שיש להגן עליהם. רמת היעילות של המיגון הפסיבי מושפעת ממספר גורמים:

  • עוצמתו של השדה
  • הגודל הפיזי והצורה של מקור השדהיועץ קרינה אלקטרומגנטית
  • המיקום של שכבת המיגון ממקור השדה והמרחק שלה מהאזור שעליו יש להגן
  • סוגי החומרים שנעשה בהם שימוש
  • מספר השכבות במערכת מיגון הקרינה
  • תכנון מוקפד של האזורים בהם מותקנת המערכת
  • רמת המקצועיות של עבודות ההתקנה
  • סוגי חומרי הבניה באזור הממוגן
  • גודל המבנה או החדר שיש למגן
  • עוצמת וקיטוב השדה המגנטי של כדור הארץ באזור שבו מותקן מיגון קרינה

כפי שניתן להבין, לא לחינם המומחים בתחום מתייחסים למיגון הפסיבי כאל אמנות העומדת בפני עצמה. זאת כיוון שמדובר בתחום הדורש תשומת לב לאינספור פרמטרים ומיומנות רבה במיוחד. כל זה רלוונטי אף יותר במקרים שבהם צריך להתמודד עם מיגון מורכב בשל ריבוי מקורות. זוהי הסיבה בגינה חשוב לעבוד אך ורק מול חברה העוסקת בתחום כבר זמן רב, המעסיקה יועצי קרינה מקצועיים, שמחויבים ללוות את התהליך לכל אורכו.

היעילות של המערכת יכולה מטבע הדברים להיבדק רק בגמר העבודות, כאשר בדיקות הקרינה צריכות להתבצע תוך התחשבות בערכי היעד שנקבעו מראש.

באילו מקרים רצוי להשתמש במיגון קרינה פסיבי?

בדרך כלל מיגון קרינה פסיבי של מקור השדה הוא הפתרון היעיל ביותר והרלוונטי ביותר למקרים שבהם לא ניתן להרחיק את מקור השדה או למקרים שבהם לא ניתן לפנות את החדרים החשופים לקרינה. אם הדבר מעשי, האפשרות הזולה והאפקטיבית ביותר היא למגן את מקור הקרינה.

לרוע המזל, במקרים רבים אפשרות זו אינה רלוונטית. כך לדוגמה אם לא מדובר במקור אחד, אלא במספר מקורות, הרי שבדרך כלל מיגון קרינה פסיבי של כל אחד מהמקורות בנפרד לא יהיה כדאי מבחינה כלכלית. במקרים מעין אלה, דווקא מיגון החדר הוא הפתרון האידיאלי.

באופן כללי ככל שהמיגון קרוב יותר למקור, כך הוא אפקטיבי יותר ובהתאם לכך, ככל שמתרחקים מהמקור, היעילות של המיגון פוחתת. כפועל יוצא מכך, שטח המיגון הדרוש קטן יותר, ככל שהוא מותקן קרוב יותר למקור. דוגמאות טובות למקרים שבהם ניתן עדיפות למיגון פסיבי של מקור הקרינה הן למשל גומחת ארון חשמל שמאחוריה ממוקם משרד, תעלת כבלים הסמוכה לדירת מגורים, קירות של חדר שנאים הגובלים במשרד ועוד.

מפרט מיגון קרינה פסיבי

מפרט המיגון הוא המסמך המפרט את כל הנתונים הרלוונטיים לעוצמה הצפויה של השדה באזורים שונים הנמצאים בסביבת מקורות הקרינה. כמו כן במפרט מוגדרים האמצעים להפחתת עוצמת השדה ורמות היעד שיש להגיע אליהן לאחר התקנת המערכת. את המפרט צריך לכתוב יועץ קרינה אלקטרומגנטית בעל ניסיון בתכנון של מערכות מיגון קרינה, המסוגל להתאים את המערכת לתנאי השטח, לעוצמת השדה ולערכי היעד.

המפרט כולל גם את סוגי החומרים שייעשו בהם שימוש, את אופן ההתקנה שלהם, שרטוט מפורט ומדויק של האזורים שבהם תותקן המערכת ועוד. ישנה דרך ספציפית שיש לכתוב בה את המפרט, כשבסוף המפרט ניתן למצוא לרוב טבלה שבה מפורטים השטחים שיש לכסות (דלתות, רצפה, קירות וכיו”ב), כמויות החומרים, עובי החומרים, תכונות חשמליות ומגנטיות של כל חומר וחומר ועוד. שימו לב – כל טעות או שגיאה ולו הקטנה ביותר שתיפול במפרט, עלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על פרויקט המיגון כולו.

מה שחשוב להבין בהקשר למפרט הוא שבחלק ניכר מהמקרים לא ניתן לבצע בקלות “סבב תיקונים” עם גמר העבודות. בשנים האחרונות התוודענו למקרים רבים שבהם בעקבות אי עמידה בערכי היעד, נאלצה החברה המבצעת לדחות את האכלוס או את הפעלת המתקן ובעקבות זאת חשפה את עצמה לתביעות רציניות מאוד.

בדיקות קרינה לפני התקנת מיגון קרינה פסיבי

הבדיקות המקדימות נחוצות לא רק לצורך תכנון המערכת, אלא גם לבחינת הכדאיות שלה. זאת כיוון שבמקרים מסוימים, על אף היתרונות הרבים של המיגון הפסיבי, השימוש בסוג זה של מיגון אינו מומלץ. המיגון הפסיבי לא יהווה

מיגון קרינה

מיגון קרינה

פתרון הולם כשמדובר למשל בשדה מגנטי הנוצר על ידי מקור המרוחק מאוד מהאזור שיש למגן. זאת כיוון שתופעת העקיפה תחייב אותנו להתקין מיגון קרינה נרחב יותר ממה שהיה צריך להתקין במקרה של מקור קרוב יותר. ואכן, לא אחת היקף המיגון מייקר את העלויות בצורה כזו המובילה לדחיית הפרויקט על הסף.

כך לדוגמה אם מקור השדה מרוחק עשרות מטרים מהמבנה שיש למגן, ייתכן מאוד שבבדיקות המקדימות שיבוצעו באזור יתברר כי גודלה של מערכת המיגון הנחוצה צפוי לגבות מחיר גבוה מדי, שיחבל במידת הכדאיות של הפרויקט. דוגמה טובה נוספת למקרה שבו מיגון פסיבי הוא לא הבחירה המובנת מאליה היא למשל תקלה ברשת החשמל או תכנון לקוי של התשתית. במקרים מעין אלו הפתרון היעיל, הזול והחכם ביותר יהיה לטפל בבעיה ברמת התשתית.

כפי שוודאי אתם יודעים, חברות מיגון קרינה רבות יעדיפו תמיד להזדרז ולתכנן מערכת מיגון פסיבי, גם במקרים שבהם לא מדובר בפתרון האידיאלי. זוהי הסיבה בגינה כאשר בוחרים חברה לביצוע עבודות מיגון פסיבי, ישנה חשיבות עליונה לוודא כי מדובר בחברה אמינה ובעלת מוניטין ללא רבב, שניתן לסמוך על אנשי המקצוע הפועלים בה, בעיניים עצומות.

קחו לתשומת לבכם כי במקרים רבים הניסיון לחסוך את העלויות הכרוכות בהעסקת יועץ קרינה אלקטרומגנטית מקצועי ובעל ניסיון, הוביל לבזבוז משווע של משאבים.

שירותי המיגון של א.מ.נ – המכון לבדיקות קרינה ובריאות סביבתית בע”מ

חברת א.מ.נ היא בין החברות הוותיקות ביותר בישראל בתחום בדיקות הקרינה. מאז שהוקמה בשנת 1990 ועד היום, צברו אנשי המקצוע הפועלים בחברה מיומנות רבה וניסיון נרחב בתחום זה, כאשר נכון לכתיבת שורות אלה מספקת החברה את שירותיה בפריסה ארצית.

החברה מתמחה בביצוע בדיקות סביבתיות, אסבסט, רעש, איכות אוויר, בדיקות גז ראדון רדיואקטיביות וכמובן בדיקות קרינה אלקטרומגנטיות ומיגון קרינה אלקטרומגנטית. כמו כן, החברה מתמחה במתן ייעוץ מקיף ובמציאת פתרונות יעילים בתחומים אלו.

בתחום החיזוי וסימולציית הקרינה מספקת החברה מגוון שירותים, בדגש על חיזוי קרינה מרשת החשמל (ELF) ותדר הרדיו (RF) לפני קבלת היתר בניה או היתר הקמה וכן שירותי אומדן קרינה מתדר הרדיו (RF) והחשמל (ELF) עבור פרויקטים שעתידים לצאת לפועל בסמוך למקורות קרינה כמו אנטנות סלולריות או קווי מתח גבוה.

כפי שאתם ודאי יודעים, המשרד להגנת הסביבה מחייב (בהתאם לחוק הקרינה הבלתי מייננת) לבצע בדיקות קרינה אלקטרומגנטית לצורך קבלת היתר הקמה והיתר הפעלה למתקני חשמל.

אנשי המקצוע המומחים של החברה עושים שימוש בתוכנות חיזוי הקרינה המתקדמות ביותר שישנן ודואגים להישאר באופן קבוע עם אצבע על הדופק בתחום של סימולציות קרינה, הנחשב לדינמי יחסית.

בתחום שירותי המיגון, מספקת חטיבת המיגון של החברה פתרונות מיגון קרינה לחדרי MRI, מתקני הקלטה, מתקני שידור ואנטנות סלולריות (תדר הרדיו), מיגון חדרי שנאים, קווי מתח גבוה, לוחות חשמל וארונות חשמל (תדר החשמל) וחדרי רנטגן (תדר X-Ray). חומרי המיגון שנעשה בהם שימוש במסגרת פעילות החברה עומדים בתקנים המחמירים ביותר בתחום, על מנת לספק ללקוחותיה איכות ללא פשרות.

הפתרונות המוצעים בחברת א.מ.נ הם פתרונות מקיפים, כאשר כל לקוח זוכה לליווי צמוד וליחס המתאפיין בשקיפות וזמינות מלאה, החל משלב איסוף הנתונים, דרך שלב התכנון ההנדסי של המפרט הטכני ועד שלב התקנת מערכת המיגון ובדיקות הקרינה. במילים פשוטות ניתן לכתוב כי ניסיון רב השנים של אנשי המקצוע הפועלים בחברה בא לידי ביטוי בכל פרויקט ופרויקט מחדש.

לקריאה נוספת:

המשרד להגנת הסביבה – קרינה

Harvard University Radiation Protection

Radiation Protection and Emergency Response – U.S.NRC