קרינה – הסיכון הבריאותי

חשיפה ממושכת לקרינה אלקטרומגנטית עלולה לגרום לתופעות שונות וסיכונים בריאותיים. ההשפעות הביולגיות העלולות להיגרם כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרינה אלקטרומגנטית הינן רבות. הקרינה עלולה להיות גורם מסרטן.
הארגון הבינלאומי לחקר הסרטן קבע ב- 2001 כי מתקני חשמל החושפים את הציבור לאורך זמן ממושך לשדה מגנטי העולה על 2 מיליגאוס הם “גורם אפשרי לסרטן” (Possible Carcinogenic).
מחקרים רבים שבוצעו ומתבצעים ברחבי העולם העלו ממצאים כי חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית (קרינה מרשת החשמל ELF, קרינה מרדיו RF, וקרינה אלקטרומגנטית) גורמת לתופעות שליליות על גוף האדם.חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית
בנוסף, מיוחסת טענה כי חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית גורמת לעלייה בתחלואת הסרטן.
חשוב לציין כי אין הסכמה בעולם המדעי לגבי ההשפעה הביולוגית וכמות המחקרים אינה מספיק גדולה להסקת מסקנות .
המשרד להגנת הסביבה החליט לאמץ את עמדת ארגון הבריאות הבינלאומי (WHO) ולפעול לפי עקרון הזהירות המונעת.
מטרת עקרון זה היא למזער ככל האפשר באמצעות הטכנלוגיות הקיימות והעלות הסבירה את חשיפת הציבור לקרינה אלקטרומגנטית.

מי חשוף לקרינה?

חשופים לקרינה, כל מי שנמצאים קרוב ללוח חשמל על בסיס קבוע: עובדים שחדרם צמוד או נמצא בסמוך ללוח החשמל, תלמידים היושבים בכיתות בצמוד ללוחות חשמל, וכן הלאה.
כל מי שנמצא בטווח הקרינה במקומות אילו נחשף לרמות גבוהות של קרינה, לעיתים עד 1000 מיליגאוס. טווח הקרינה מלוח החשמל תלוי בגודלו ובכמות הזרם והוא נע מ1-4 מטרים, כך שגם חדרים סמוכים ללוח חשמל נמצאים במרחק סכנה.

להזמנת בדיקת קרינה וגז ראדון
ניתן ליצור קשר דרך הטופס הבא
או בטלפון: 09-7439917

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

עמדת המשרד להגנת הסביבה

המשרד לאיכות הסביבה ממליץ לציבור הרחב על חשיפה מקסימלית של עד 2 מיליגאוס. כיום, על פי חוק הקרינה הבלתי מייננת, במבנים חדשים נדרש תכנון כך שלוחות החשמל לא יחשפו את הציבור לרמות קרינה גבוהות, אך במבנים הקיימים הקרינה עדיין עלולה להיות גבוהה ועלולה לסכן את בריאותנו.

בדיקות קרינה אלקטרומגנטית – חייבים לבצע בדיקה כדי להיות בטוחים!

חברת א.מ.נ. מבצעת בדיקות קרינה אלקטרומגנטית מלוחות חשמל, בעזרת צוות מוסמך ומקצועי בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה, ובאמצעות ציוד מתקדם המתאים לכך. החברה אף מציעה פתרונות חדשניים כדי למגן ולהוריד את רמת הקרינה.

להזמנת בדיקת קרינה אלקטרומגנטית ולפרטים נוספים – פנה אלינו

חשש לקרינה מסרטנת בתחנות האוטובוס – ממתקני החשמל צמודים לתחנות

המשרד להגנת הסביבה מביע חשש מחשיפה לקרינה מסרטנת שנפלטת ממתקני החשמל שהותקנו בתחנות האוטובוס. החשש הוא שהחשיפה לקרינה הגבוהה מגבירה את הסיכון של האזרחים לחלות בסרטן .